LENGUA ADICIONAL AL ESPAÑOL 

Objetivo
Emplear estructuras en tiempo futuro del idioma inglés para predecir acciones y situaciones que puedan ocurrir en determinado tiempo.

Analiza

1. Mathias is the ______ boy I ever met.

2. Oymyakon is the ______ town in the world.

3. I was the ______ person before I start practicing yoga.

4. Claudia was the ______ woman at the office, because her boyfriend broke with her.

5. Gerardo was the ____ chef in this hotel, his food was amazing.

    1. Craig lives in a house.                                             
    2. There are four rooms.                                  
    3. There is a balcony.                                             
    4. It isn’t possible to see the sea.                              
    5. There are three beds.                                         
    6. It is expensive to live there. 

     Lesson. Based on the audio, identify the missing words and place them in the spaces.

      Hello. My name’s Craig. I live in Valencia, Spain with my ____ lady, Angeles, and we live in a ____ .

      Erm… our flat has four rooms, no ____, but we have a balcony and a lovely view of the sea.
      There are only the two of us living in the flat, and we have some lovely ____ , a  ____ desk and a computer.          We don’t have a television.
      There’s a big bed, and a small bed in the ____ room.

       I like it because there’s a ____  from the sea, and it’s also very ____ .

Elabora un folleto que contenga la siguiente información:

    • Futuro simple will
    • Futuro con going to
    • Otras formas de futuro
    • Nouns y verbs: otras formas y usos

 

Elabora una video presentación, de manera formal, donde expliques el trabajo elaborado y los aprendizajes adquiridos mediante la realización del proyecto.
El video debe cumplir con los siguientes requisitos:

-Aparecer en el video.
-Mencionar brevemente el nombre completo, matrícula, materia y oportunidad.
-Portar vestimenta formal.
-Utilizar un lenguaje adecuado y cuidar que la dicción sea clara y pausada.
-El audio debe ser claro, volumen adecuado y sin interrupciones auditivas.
-Claridad de imagen, bien definida y luz suficiente.
-Duración de uno a dos minutos.

Para elaborar el video puedes hacer uso de aplicaciones para video presentaciones y screen recorder, a través de PC o dispositivos móviles.

Lineamientos de entrega

Elaborado por:
Lic. Carolina Soto
Asesora de Nivelación Académica