Proyecto de nivelación

3ª Oportunidad

3NNJAO3RZBAFXDM36EWZEFEQ3I

Lengua adicional al español II

Licenciatura

Objective
Apply your knowledge of Probability modal verbs, past progressive and Imperative.

Conoce los requisitos de la actividad

A continuación, te presentamos tu proyecto extraordinario; utiliza las pestañas para conocer los detalles de tu actividad, los recursos de apoyo y la rúbrica de evaluación.

WHAT WILL I DO?

To carry out this project, review Module 3 (lesson 9 to 12).

In a word document, solve the following exercises.

 

I- Probability modal verbs (Complete the following sentences)

1. The store _____ close at this time. (must be/may be)

2. The kids ______ alone at the park. (mustn’t be/ mayn’t be)

3. María ______ sick. (must be/may be)

4. This pozole ______ a success on that restaurant. (might be/could be)

5. She ________ back by noon. (might be/could be)

 

II- Past progressive (Choose the right answer)

1. Syndy ______________ the dishes this afternoon.

2. Yesterday morning the kids __________.

3. Last Saturday night at 10 o’clock we _________.

4. While he __________, she _______ him.

5. Omar _________ the guitar and Edgar ________.

III- Imperative (Complete the following sentences)

1. ____ the window.

2. ____ the TV off.

3. ____ be late.

4. Please, ______ some coffee.

5. Why don’t we ___ to the beach?

        Don’t      –     Open   – Switch    –     make      –     go  

 

IV- Motion prepositions (Complete the following sentences)

1. That woman going _____ the supermarket is my mother.

2. Nelly goes _____ school at 8 o’clock.

3. I love to walk _____ the sea.

4. Jazan fell _____ of his chair.

5. The bird flys ____ my car.

Consulta los recursos y la rúbrica de evaluación

Explora los recursos que te apoyarán en la realización de tu proyecto.

¿Cómo realizar tus extraordinarios?

¿Cómo realizar tu video?

Catálogo de recursos